Historia 205
PEUGEOT 205 – historia
| 1981 | : - Pierwszy prototyp studyjny pod nazwą M24. |
1982 | : - Rozpoczęcie produkcji w fabryce w Mulhouse. - Zapada decyzja o produkcji 205tki która pozwoliłaby startować w rajdowych mistrzostwach świata (World Championship of the Rallys). |
1983 | : - Prezentacja w Monaco Monaco (Styczeń). - Zaprezentowanie rajdowej wersji 205 T16. - Produkcja 205 w pięciu wersjach (5drzwiowych) z 4 różnymi silnikami : GE - GL - GR - SR - GT. (Luty). |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| GE | 954 cm³ | 45 KM |
| GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 50 KM |
| GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 50 KM 60 KM |
| SR | 1360 cm³ | 60 KM |
| GT | 1360 cm³ | 80 KM |
1984 | : - Produkcja limitowanej wersji modelu Lacoste w liczbie 1000 egzemplarzy. - Rozpoczęcie produkcji GTi 1.6 105 KM z wtryskiem Bosch L Jetronic (16 lutego 84r). - Wyprodukowanie 200 sztuk modelu 205 T16 które umożliwiły start w rajdowych mistrzostwach świata. - Homologacja 205 T16. - Początek produkcji 205 z silnikiem diesla XUD7 o pojemności 1769 cm³ i 60 KM mocy (wrzesień 1983). Oznaczenia: GLD – GRD – SRD. |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Lacoste | 1360 cm³ | 60 KM |
| GE | 954 cm³ | 45 KM |
| GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 50 KM |
| GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 50 KM 60 KM |
| GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| SR | 1360 cm³ | 60 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GT | 1360 cm³ | 80 KM |
| GTi | 1580 cm³ | 105 KM |
| T16 série 200 | 1775 cm³ | 200 KM |
1985 | : - rok 1985 charakteryzowały zmiany: W modelach GL i SR, miejsca na głośniki w boczkach drzwi. Model GR wzbogacono o antenę umieszczoną na dachu. W modelu GT pojawił się emblemat GT na kierownicy. - Produkcja w 8 000 egzemplarzach limitowanej wersji Lacoste (3 drzwiowej)na bazie modelu XR. - Wprowadzenie wersji trzy drzwiowych: XE - XL - XR - XT (modele benzynowe) oraz XLD - XRD – XAD (modele z silnikami Diesla). |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Lacoste | 1360 cm³ | 60 KM |
| XE/GE | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 50 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 50 KM 60 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| SR | 1360 cm³ | 60 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XT/GT | 1360 cm³ | 80 KM |
| XTD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GTi | 1580 cm³ | 105 KM |
| T16 série 200 | 1775 cm³ | 200 KM |
1986 | - Wyprodukowanie milionowej 205tki w fabryce Mulhouse (9 grudnia 85r) po trwającej zaledwie 22 miesiącach produkcji. - Wypuszczenie tzw. (Kit PTS) dla 205 GTi 1,6 L, dzięki temu moc mogła wzrosnąć z 105 do 125KM. - Peugeot ujawnia światu 205 T16 Evolution 2, jeszcze mocniejszą wersję tego rajdowego modelu (430 KM przy 900 kg !). - Rozpoczęcie produkcji modelu XA (wersja 3 drzwiowa z wyposażeniem z XL.) - Wprowadzenie 5 biegowej skrzyni w modelach: 1124 cm3 XL, XR et XA (3d) oraz GL i GR (5d). Skrzynia dostępna w opcji. - Produkcja 15 000 egzemplarzy limitowanej serii 3 drzwiowego modelu Lacoste w tym 11 500 na eksport. - Początek produkcji limitowanej serii jednej z najpopularniejszych modeli 205: 205 Junior na bazie XE. - Wprowadzenie 205 GTI 1.6l 115 KM jako dodatkowa oferta obok 205 Gti 105 KM. - Początek produkcji kabrioletów CT i CTi w marcu 1986 (nadwozie zaprojektował Pininfarina). - Wypuszczenie modelu 205 Automatic z silnikiem od 205 Gti ale z mniejszą mocą (80 KM). - 205 zostaje okrzyknięty najchętniej kupowanym autem roku 1986 (grudzień). |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Lacoste | 1360 cm³ | 60 KM |
| XE/GE | 954 cm³ | 45 KM |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 50 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 50 KM 60 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| SR | 1360 cm³ | 60 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XT/GT | 1360 cm³ | 80 KM |
| XTD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CT | 1360 cm³ | 80 KM |
| GTi | 1580 cm³ | 105 KM 115 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
1987 | : - dwa miliony wyprodukowanych 205tek. - 205 jest najczęściej eksportowanym autem Francji i nadal najchętniej kupowanym w tym kraju. - Zaprzestanie produkcji 205 GTI 1.6l z silnikiem 105 KM. - Produkcja 15 000 sztuk(w tym 8000 na Francję) limitowanej serii „Open” w 3 lub 5 drzwiowym nadwoziu z silnikiem od 205 Automatic, ale z 5 biegową manualną skrzynią. - Rozpoczęcie produkcji 3 nowych wersji: XTD - XS - GTi 130 KM (zaprezentowanych w październiku 1986 a sprzedawanych od grudnia 1986). |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Open | 1580 cm³ | 80 KM |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| XE/GE | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 50 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 50 KM 60 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| SR | 1360 cm³ | 60 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XT/GT | 1360 cm³ | 80 KM |
| XTD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CT | 1360 cm³ | 80 KM |
| XS | 1360 cm³ | 80 KM |
| GTi | 1580 cm³ 1905 cm³ | 115 KM 130 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
1988 | : - Pierwszy lifting całej gamy modeli: nowa deska rozdzielcza, nowe zewnętrzne lusterka wsteczne, zdecydowano się na modernizacje silników, wprowadzono silnik (znany jako TU) nowsza jednostka napędowa pozwoliła na niewielki przyrost mocy i oszczędniejszą prace):
- Kabriolet CT zostaje zastąpiony wersją CJ - Pojawia się mocna wersja 205 Rallye 1294 cm³ z 103 KM (marzec 88r). |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| XE/GE | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 55 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 55 KM 65 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CJ | 1360 cm³ | 65 KM |
| SR | 1360 cm³ | 65 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XT/GT | 1360 cm³ | 85 KM |
| XTD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XS | 1360 cm³ | 85 KM |
| Rallye | 1294 cm³ | 103 KM |
| GTi | 1580 cm³ 1905 cm³ | 115 KM 130 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
1989 | : - Produkcja w liczbie 6000 sztuk limitowanej wersji Green. - Produkcja w liczbie 3550 sztuk w tym 2000 na Francję modelu 205 Roland Garros (maj 89). - Produkcja 205tki przekroczyła 3 miliony egzemplarzy (do lipca 89). - Wprowadzono modyfikacje umożliwiające przyrost mocy silnikowi 1360cm³ : z 65 do 70 KM. |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Green | 1360 cm³ | 70 KM |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| XE/GE | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 55 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 55 KM 70 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CJ | 1360 cm³ | 70 KM |
| Roland Garros | 1360 cm³ | 85 KM |
| SR | 1360 cm³ | 70 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XT/GT | 1360 cm³ | 85 KM |
| XTD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XS | 1360 cm³ | 85 KM |
| Rallye | 1294 cm³ | 103 KM |
| GTi | 1580 cm³ 1905 cm³ | 115 KM 130 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
1990 | : - Produkcja w liczbie 6000 sztuk na Europę modelu 205 Roland Garros w tym 1000 kabrioletów (marzec 90). - Rekordowy rok produkcji, ponad 600000 205tek opuściło taśmy montażowe. - Wersja XT zostaje wycofana i pojawia sie nowa skrzynia biegów: skrzynia BE3 zastąpiła BE1 w modelu 205 GTI. |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Green | 1360 cm³ | 70 KM |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| XE/GE | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 55 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 55 KM 70 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CJ | 1360 cm³ | 70 KM |
| Roland Garros | 1360 cm³ | 85 KM |
| Roland Garros Cab | 1360 cm³ | 85 KM |
| SR | 1360 cm³ | 70 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GT | 1360 cm³ | 85 KM |
| XS | 1360 cm³ | 85 KM |
| Rallye | 1294 cm³ | 103 KM |
| GTi | 1580 cm³ 1905 cm³ | 115 KM 130 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
1991 | : - 4 milionowa 205tka opuszcza fabrykę Peugeota. - Produkcja w liczbie 4000 sztuk (tylko do kraju) modelu 205 Roland Garros w tym 2500 3 drzwiowych (debiut w 91). - 2 lifting : Na zewnątrz, przednie kierunkowskazy wymieniono z pomarańczowych na białe, zmieniono również klosz tylnej lampy i umieszczono światło cofania w tylnym zderzaku (wcześniej znajdowało się w kloszu tylnej lamy). - Kolor plastików we wnętrzu zmieniono na czarny (wcześniej był ciemnoszary). - Rozpoczęcie produkcji wersji D turbo (diesel) 1769 cm³ z 78 KM mocy oraz limitowanej wersji 205 GTi GRIFFE. Wyprodukowanych w liczbie 3000 egzemplarzy w tym 1000 na Francję, Model charakteryzował się zielono metalicznym kolorem, posiadał wspomaganie ukł. kierowniczego oraz ABS, skórzane wyposażenie, specjalne dla tego modelu aluminiowe felgi i 130 KM |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Green | 1360 cm³ | 70 KM |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| XE | 954 cm³ | 45 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 55 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 55 KM 70 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CJ | 1360 cm³ | 70 KM |
| Roland Garros | 1360 cm³ | 85 KM |
| Roland Garros Cab | 1360 cm³ | 85 KM |
| SR | 1360 cm³ | 70 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GT | 1360 cm³ | 85 KM |
| XS | 1360 cm³ | 85 KM |
| Dturbo | 1769 cm³ | 78 KM |
| Rallye | 1294 cm³ | 103 KM |
| GTi | 1580 cm³ 1905 cm³ | 115 KM 130 KM |
| Griffe | 1905 cm³ | 130 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
1992 | : - Produkcja limitowanych serii: Zenith, Look, Style i Indiana. - Dodanie silnika Diesla do jednostek napędowych w 205 Junior. - Produkcja wersji Gentry z silnikiem 1905 cm³ 105 KM (katalizator) oraz wzmocnienie mocy w silnikach o pojemności 1360 cm³ : z 70 do 75 KM. |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Zenith | 954 cm³ | 45 KM |
| Zenith D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Look | 1124 cm³ | 55 KM |
| Look D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Style | 954 cm³ | 45 KM |
| Indiana | 1360 cm³ | 75 KM |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| Junior D | 1769 cm³ | 60 KM |
| XL/GL | 954 cm³ 1124 cm³ | 45 KM 55 KM |
| XLD/GLD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 55 KM 75 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| CJ | 1360 cm³ | 75 KM |
| SR | 1360 cm³ | 75 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 80 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GT | 1360 cm³ | 85 KM |
| XS | 1360 cm³ | 85 KM |
| Dturbo | 1769 cm³ | 78 KM |
| Rallye | 1294 cm³ | 103 KM |
| GTi | 1580 cm³ 1905 cm³ | 115 KM 130 KM |
| CTi | 1580 cm³ | 115 KM |
| Gentry | 1905 cm³ | 105 KM |
1993 | : Rok żałoby: - Wycofanie z produkcji 205 Rallye, 205 GTi 1.6 115 KM oraz CJ który został zastąpiony kabrioletem z silnikiem 1.4 z powodów zaostrzonych norm emisji spalin. Z tej samej przyczyny model GTI 130KM stracił 8KM (122KM po zamontowaniu katalizatora). - Zastąpienie modeli XL, GL, XLD i GLD wersją Color Line. - Wprowadzenie 205 XRDT/GRDT. - Jednostki napędowe zostały po raz kolejny zmodyfikowane. - W 205 Cti, silnik 1580 cm³ 115 KM został zastąpiony silnikiem 1905 cm³ 105 KM z wersji Gentry. - W silnikach o pojemności 954 cm³, 1124 cm³, 1360 cm³ i 1580 cm³ nastąpił wzrost mocy po dostosowaniu wtrysków i katalizatora do norm Euro 93 które wchodziły w życie 1 stycznia 1993r:
|
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Junior | 954 cm³ | 45 KM |
| Junior D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Color Line | 1124 cm³ | 60 KM |
| Color Line D | 1769 cm³ | 60 KM |
| XR/GR | 1124 cm³ 1360 cm³ | 60 KM 75 KM |
| XRD/GRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| XRDT/GRDT | 1769 cm³ | 78 KM |
| Roland Garros | 1360 cm³ | 89 KM |
| Roland Garros Cab | 1360 cm³ | 89 KM |
| Cabriolet | 1360 cm³ | 75 KM |
| SR | 1360 cm³ | 75 KM |
| Automatic | 1580 cm³ | 89 KM |
| SRD | 1769 cm³ | 60 KM |
| GT | 1580 cm³ | 89 KM |
| XS | 1580 cm³ | 89 KM |
| Dturbo | 1769 cm³ | 78 KM |
| GTi | 1905 cm³ | 122 KM |
| CTi | 1905 cm³ | 105 KM |
| Gentry | 1905 cm³ | 105 KM |
1994 | : - Produkcja 205tki osiągnęła liczbę 5 milionów egzemplarzy. - Envolée de la 205 GTi 1.9 au paradis en janvier 94. - 205 Style i Forever zastępuje wersje XR,GR, XRD, GRD, XRDT, GRDT, SR i SRD. - Stopniowo wszystkie modele zostają zastępowane wersją Sacré Numéro z 5 silnikami : 1.1, 1.4, 1.6 automat, 1.8 D i 1.8 Dturbo. |
| Oznaczenie | Pojemność | Moc |
| Style | 1360 cm³ | 75 KM |
| Style D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Style TD | 1769 cm³ | 78 KM |
| Forever | ? | ? |
| Sacré Numéro | 1124 cm³ 1360 cm³ | 60 KM 75 KM |
| Sacré Numéro Automatic | 1580 cm³ | 89 KM |
| Sacré numéro D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Sacré numéro TD | 1769 cm³ | 78 KM |
| Cabriolet | 1360 cm³ | 75 KM |
| GTi | 1905 cm³ | 122 KM |
| CTi | 1905 cm³ | 105 KM |
1995 | : - Koniec produkcji CTi |
| Sacré Numéro | 1124 cm³ 1360 cm³ | 60 KM 75 KM |
| Sacré Numéro Automatic | 1580 cm³ | 89 KM |
| Sacré numéro D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Sacré numéro TD | 1769 cm³ | 78 KM |
| Cabriolet | 1360 cm³ | 75 KM |
1996 | : - Koniec produkcji 205 Cabriolet. |
| Sacré Numéro | 1124 cm³ 1360 cm³ | 60 KM 75 KM |
| Sacré Numéro Automatic | 1580 cm³ | 89 KM |
| Sacré numéro D | 1769 cm³ | 60 KM |
| Sacré numéro TD | 1769 cm³ | 78 KM |
1997 | : - Katalizator w Dieslu - Koniec produkcji Sacre Numero który zostaje zastąpiony wersją Generation: gama silników obejmuje już tylko 2 jednostki: 1.4 L i 1.8 L diesel. |
| Génération 205 | 1360 cm³ | 75 KM |
| Génération 205 D | 1769 cm³ | 60 KM |
1998 | : - Ostatni rok beż żadnych zmian. |
| Génération 205 | 1360 cm³ | 75 KM |
| Génération 205 D | 1769 cm³ | 60 KM |
31 Grudzień 1998 : - Koniec produkcji Peugeota 205 !!! niestety... |
Profil: LUKSusowa205

Profil: PiotrDiesel

Re: 205 GTI 1.6 '87 r.
Ale szanuję to GTI ogromnie. Naprawdę szacun dla [smention u=136]pawel[/smention] za zbudowanie tak fantastycznego projektu _O_ [attachment=0]IMG_55105.jpg[/attachment] [attachment=1]IMG_55373.jpg[/attachment]
Re: 205 T8
https://www.205gtidrivers.com/forums/topic/ 176186-205-t16-replica-build nawet buda podobna :roll:
Wzmocnienia kielichów. Mocowania zderzaków
Mam do sprzedania wzmocnienia kielichów blacha 4mm Oraz mocowania zderzaków z nierdzewki kwasoodpornej Śruby do alufelg 106 s16
Różne części
Cześć Wszystkim. W następnym tygodniu będę robił pożądki w garażu. Czy coś ktoś potrzebuje Zwrotnice. Zawiasy. Zatrzaski piasty, i wiele innych części rozrusznik szygnały śruby. 507254896 pisać pytać podeślę fotki na wotssapie c
Różne części
Cześć Wszystkim. W następnym tygodniu będę robił pożądki w garażu. Czy coś ktoś potrzebuje Zwrotnice. Zawiasy. Zatrzaski piasty, i wiele innych części rozrusznik szygnały śruby












